W ostatnim pucharowym meczu Śląska Wrocław z FC Brugge Sebino Plaku pokazał, jak skutecznie i z fantazją wygrać pojedynek 1x1 z bramkarzem i zakończyć akcję golem. Warto takie zagrania doskonalić na treningu. Dlatego dziś ćwiczenie, w którym napastnik mierzy się z obrońcą w pojedynku 1x1 a po wygranym pojedynku musi jeszcze pokonać bramkarza.

Poniżej przedstawiony turniej pozwoli w małych grach kształtować wytrzymałość zawodników. Jest to świetny sposób, gdyż poprzez zabawę i wzajemną rywalizację zawodnicy naprawdę ciężko pracują nad wytrzymałością.

Poniższe ćwiczenia to pomysł na trening utrzymywany w bardzo wysokim tempie. Wykonywane są 3 osobowych grupach, w których jeden zawodnik jest podającym, a pozostali rywalizują w pojedynkach 1 na 1. Pamiętajmy, że pojedynki 1 na 1 zdarzają się podczas meczu na całym boisku dlatego zawsze warto je ćwiczyć. Dodatkowo dzięki nim zawodnicy myślą zarówno o atakowaniu, jak i obronie. Przed tak intensywnym ćwiczeniem konieczna będzie dobra rozgrzewka.

Nowoczesny futbol jest szybszy niż kiedykolwiek do tej pory. Wiele zespołów posiada bardzo szybkich zawodników ustawionych najczęściej na skrzydłach oraz w ataku. W związku z tym również obrońcy muszą być coraz szybsi.{jcomments on}

Idealnie byłoby, gdyby można było wszystkie jednostki treningowe podczas okresu przygotowawczego przeprowadzać ćwicząc z piłkami. Jednak w rzeczywistości okazuje się, że również praca bez piłki jest bardzo pomocna.{jcomments on}

Idealnie byłoby, gdyby można było wszystkie jednostki treningowe podczas okresu przygotowawczego przeprowadzać ćwicząc z piłkami. Jednak w rzeczywistości okazuje się, że również praca bez piłki jest bardzo pomocna.{jcomments on}

Kiedy Twoi podopieczni są zmęczeni, wtedy każdy element gry, a przede wszystkim panowanie nad piłką, staje się walką. Ich poziom koncentracji spadnie do zera i wtedy zobaczysz, że mają już dosyć gry w danym meczu. Szczególnie to będzie widoczne w końcowych minutach meczów rozgrywanych w sezonie. Dlatego tak ważnym elementem przygotowań do sezonu jest trening wytrzymałościowy.{jcomments on}

Kiedy Twoi podopieczni są zmęczeni, wtedy każdy element gry, a przede wszystkim panowanie nad piłką, staje się walką. Ich poziom koncentracji spadnie do zera i wtedy zobaczysz, że mają już dosyć gry w danym meczu. Szczególnie to będzie widoczne w końcowych minutach meczów rozgrywanych w sezonie. Dlatego tak ważnym elementem przygotowań do sezonu jest trening wytrzymałościowy.{jcomments on}

{jcomments on}Podczas konferencji szkoleniowej, która odbyła się w grudniu zeszłego roku na warszawskim Torwarze, jeden z trenerów grup dziecięcych w FC Barcelona na pytanie, które padło z publiczności: ile trzeba biegać w okresie przygotowawczym?, odparł: jeśli chcesz, aby twoi zawodnicy biegali bez piłki, to przenieś ich do sekcji lekkoatletycznej…

{jcomments on}Podczas konferencji szkoleniowej, która odbyła się w grudniu zeszłego roku na warszawskim Torwarze, jeden z trenerów grup dziecięcych w FC Barcelona na pytanie, które padło z publiczności: ile trzeba biegać w okresie przygotowawczym?, odparł: jeśli chcesz, aby twoi zawodnicy biegali bez piłki, to przenieś ich do sekcji lekkoatletycznej…

{jcomments on}Znajomość setek ćwiczeń i atrakcyjność form prowadzenia zajęć nie zastąpią braku podstaw wiedzy o treningu jako procesie i jego zasadach (A. Pac-Pomarnacki, „Sport Wyczynowy” 1-3, 2008). Materiał uzyskano od Piotra Wiśnika. Poprzednie części artykułu znajdziesz tu: pierwsza, druga, trzecia, czwarta.

Newsletter