Zamknij okno

Treningi dzieci i młodzieży

Poniższe ćwiczenie może być zastosowane w treningu, którego celem jest umiejętność współpracy trzeciego zawodnika w ataku (umiejętność zachowania szerokości w grze poprzez tworzenie linii podania).

Rodzice małoletnich zawodników (ale także trenerzy) są niejednokrotnie zagubieni są w gąszczu obowiązujących przepisów. Problemy prawne są dość częste w tego typu przypadkach, a złożenie jednego podpisu na umowie, bez jej wcześniejszej analizy prawnej, może zahamować właściwy rozwój kariery takiego małoletniego zawodnika na wiele lat.

Poniżej kilka małych gier, w których dzieci mogą rozwijać szybkość reakcji. Warto pamiętać, aby tak dobierać rozmiary boiska, częstotliwość powtórzeń oraz zadania ruchowe do wykonania, by odpowiadały one wymogom gry w piłkę nożną i uwzględniały takie czynności, jak zmiany kierunków i tempa biegu, dynamiczne i krótkie zrywy w kierunki piłki czy przerwy na wypoczynek.

Z moich obserwacji jako trenera dzieci wynika, że dużo zakłóceń do procesu szkolenia w klubach, zazwyczaj nieświadomie, wprowadzają rodzice naszych zawodników. Jedną z nieprawidłowości jest presja na wynik.

Prezentowane poniżej gry są realizowane w kategoriach U9/U10/U11. Główne punkty nauczania wymagane przy tej zawartości: zasada „piłka – ja – przeciwnik” (zawodnik musi być pomiędzy piłką a przeciwnikiem), prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika, ręka ugięta i oparta na tułowiu przeciwnika.

Indywidualne cele dla zawodników mogą być używane zarówno w treningu, jak i w meczu. Strategia ta oparta jest na wyznaczaniu zawodnikom celów, które skupiają się na ich indywidualnych potrzebach. Pozwala to na przykład na bardziej optymalny rozwój zawodnika potrzebującego pracy nad dryblingiem w małej grze skupionej na podaniach.

Jedną z ważniejszych zasad w mojej pracy na boisku jest logistyka działań zawodników. Pod tym hasłem nie kryje się nic innego jak „wewnętrzne” zasady związane z kierunkami wykonywanych czynności: techniczno-taktycznych z piłką oraz motoryczno-taktycznych bez piłki.

Na temat treningu siłowego dzieci i młodzieży powstało wiele nieprawdziwych mitów. Jednym z nich, a zarazem tym najczęściej powielanym, jest stwierdzenie, że hamuje nasz wzrost. Było to poparte mitem, iż w trakcie obciążania młodego organizmu zewnętrznym bodźcem można uszkodzić chrząstkę nasadową na zakończeniach długich kości.

W większości przypadków, jako szkoleniowcy – koncentrujemy się głównie na grze ofensywnej, pomijając działania obronne swoich podopiecznych. Dlatego poniżej przedstawione zostały gry, których celem jest nauka działań obronnych na bazie współpracy z partnerami z drużyny.

Trening dla 4–5-latka odbywa się od początku do końca według określonej opowieści ruchowej (baśnie, bajki, środowisko lub życie codzienne). W jednostkę treningową wplecione są dostosowane elementy piłkarskie.

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.