Zamknij okno

Dieta i odżywki

Nie ma znaczenia, ile kalorii zjesz, jaką ilość białka, liczy się, ile z tego Twój organizm wchłonie i jaką ilość będzie mógł wykorzystać na cele budulcowe. W odżywianiu chodzi o to, by się wchłaniało, a nie wydalało. Tylko dobrze odżywiony organizm może pracować na pełnej mocy, jaka potrzebna jest w sporcie.

W Polsce niemal nikt o tym nie mówi. Wielu trudno to zrozumieć, że jedną z korzyści zdrowotnych wysiłku fizycznego to zwiększenie poziomu dwutlenku węgla w organizmie. Podczas oddychania ustami traci się więcej dwutlenku węgla, niż organizm produkuje. Oddychanie przez usta obniża poziom dwutlenku węgla poniżej bezpiecznej normy. Prowadzi to do zaburzenia funkcjonowania oskrzeli, tętnic mózgowych czy naczyń wieńcowych.

Piłkarze to specyficzna grupa, sporo trenują, a więc potrzebują energii. Przy czym wielu nie zwraca zupełnie uwagi na to, z jakich źródeł ta energia pochodzi. Niestety dotyczy to wielu sportowców…

Poprzez to, że nabiał zaśluzowuje organizm, może przyczyniać się do częstszych infekcji, może to również zmniejszyć wydolność tlenową płuc. Mleko odwapnia wbrew powszechnej opinii, a co za tym idzie, zwiększa się ryzyko kontuzji zawodnika.

Dzieci to grupa, która obecnie, mam wrażenie, odżywia się najgorzej wśród naszego społeczeństwa. Bardzo często słyszę, że dziecko musi jeść wszystko, by być zdrowe, a niestety „wszystko” często rozumiane jest jako kolorowe napoje, słodkie bułki, słodycze, czipsy, kulki z mlekiem. Niektórzy ponadto uważają, że im dziecko jest aktywniejsze, tym mniej należy zwracać uwagę na to, co je. Powszechny jest pogląd, że dziecko wybiega czy wypoci to, co zjadło. Rzeczywiście wybiegać można kalorie, choć to i tak jest bardzo potocznie i skrótowo ujęte, natomiast nie można wybiegać chemii, a i mikroskładniki same się nie wytworzą, jeśli nie zostały dostarczone z pokarmem.

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.