Zamknij okno

Kiedy Twoi podopieczni są zmęczeni, wtedy każdy element gry, a przede wszystkim panowanie nad piłką, staje się walką. Ich poziom koncentracji spadnie do zera i wtedy zobaczysz, że mają już dosyć gry w danym meczu. Szczególnie to będzie widoczne w końcowych minutach meczów rozgrywanych w sezonie. Dlatego tak ważnym elementem przygotowań do sezonu jest trening wytrzymałościowy.{jcomments on}



Pamiętaj, że ćwiczenia kształtujące wytrzymałość musisz dostosować do wieku swoich zawodników!

 



Organizacja i przebieg


 

  • Rozmieść pachołki treningowe zgodnie z rysunkiem. Czyli w narożnikach pól karnych, punktach łączenia się linii środkowej z liniami bocznymi boiska oraz na obwodzie koła środkowego.
  • Ćwiczenie rozpoczyna 3 graczy ustawionych przy co drugim pachołku rozmieszczonym na kole środkowym. Startują do pachołka ustawionego na wprost tego przy którym zaczynali ćwiczenie.
  • Obiegają pachołek i wracają do tego przy którym zaczynali. Przebiegają za nim w kierunku następnego pachołka ustawionego na kole środkowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W ten sposób muszą obiec wszystkie pachołki aż do mementu, gdy wrócą do tego przy którym rozpoczynali ćwiczenie.
  • Jednocześnie może ćwiczyć aż 6 zawodników. Wtedy startują równocześnie z każdego pachołka ustawionego na kole środkowym.
  • Jeżeli jednak użyjesz 3 graczy to wtedy jest zabawniej, gdyż mogą próbować gonić się nawzajem i łapać zanim skończą cały obwód.
  • Każdy z zawodników musi 1 raz obiec cały obwód.

 

 

Rysunek 1.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

 

  • Technika biegu – szczególnie przy nawrotach – małe kroczki i tzw. „szybkie” nogi. Dodatkowo zwroty powinny być dokonywane przy nisko położonym środku ciężkości, czyli nisko na nogach.
  • Odpowiednie przyspieszenie po każdym nawrocie.
  • Używanie rąk. Ręce powinny pracować mocno i dynamicznie oraz być ugięte w łokciach pod kątem 90º.
  • Utrzymywanie jakości ruchu – nawet pod koniec obwodu przy zmęczeniu.

 

Modyfikacja


Przy każdym z zewnętrznych pachołków można ustawić zawodnika z piłką, który będzie zagrywał ją do wybiegającego zza któregoś z pachołków na kole środkowym ćwiczącego gracza. Ćwiczący musi przyjąć i odegrać piłkę zanim obiegnie zewnętrzny pachołek.

 

 

 

Rysunek 2.

Zobacz na naszej animacji, jak powinien wyglądać przebieg ćwiczenia:

 

 

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.