Zamknij okno

Idealnie byłoby, gdyby można było wszystkie jednostki treningowe podczas okresu przygotowawczego przeprowadzać ćwicząc z piłkami. Jednak w rzeczywistości okazuje się, że również praca bez piłki jest bardzo pomocna.{jcomments on}

 

W poniższym ćwiczeniu można modyfikować odległości, które zawodnicy będą mieli do pokonania. Rozpiętość to: 20–120 metrów. Fajną rzeczą jest, że im szybciej zawodnicy biegną tym mniej dystansu mają do przebiegnięcia. Dzięki temu łatwiej jest ich motywować…

 

Organizacja i przebieg

 

  • W tym przypadku można użyć połowy boiska do przeprowadzenia tych zajęć.
  • Odległość można oznaczyć pachołkami lub chorągiewkami, albo użyć do tego celu bramki i koła środkowego.
  • Zawodnicy rozpoczynają w 2 liniach obok siebie.

 

 

Rysunek 1.



  • Najpierw biegną dookoła, czyli za bramką i za kołem środkowym.

 

 

Rysunek 2



  • Następnie można kontynuować ćwiczenie w ten sposób, że trener wydaje komendę i ostatnia para startuje na początek grupy.

 

 

Rysunek 3.



  • Inna propozycja jest taka, że pierwsza para startuje i musi pokonać sprintem całe okrążenie i dobiec do grupy jak ostatnia para.

 

 

Animacja 1



  • Należy przy tym pamiętać, że grupa cały czas porusza się spokojnym, wolnym biegiem.
  • Im szybciej dana para będzie biec, tym szybciej złapie grupę i będzie miała mniej dystansu do pokonania. Oczywiście, szybszy sprint to również później więcej czasu na odpoczynek podczas joggingu.
  • Bardzo ważną rzeczą jest, aby grupa poruszała się wolniejszym tempem, na ok. 30% możliwości zawodników po to, aby była spora różnica w szybkości przemieszczania się. Ma być wyraźnie widoczny sprint pary zawodników. Jeśli grupa będzie biegła zbyt szybko, ćwiczenie nie będzie miało sensu, bo trudno będzie ją dogonić, a co za tym idzie odpocząć podczas spokojnego biegu.
  • Oczywiście na początku rener powinien określić ile przyspieszeń musi zrobić każdy zawodnik.
  • Na przykładzie połowy boiska trzeba pamiętać, że każdy sprint to ok. 180 metrów (ok. 60 metrów w obie strony, 8 metrów za bramką i 20 metrów po obwodzie koła środkowego oraz odległość od oddalającej się grupy).

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.