Zamknij okno

Chcielibyśmy zaprezentować rozgrzewkę Lazio Rzym przed wczorajszym (28 listopada) meczem z Legią Warszawa w lidze europejskiej. Wydawałoby się, że przy tej temperaturze, nietypowej dla zespołów z półwyspu apenińskiego, włoska drużyna przeprowadzi dłuższą i mocniejszą rozgrzewkę. Nic bardziej mylnego...

{jcomments on}

Piłkarze Lazio Rzym wyszli na rozgrzewkę 40 min. przed planowanym rozpoczęciem meczu. Rozbiegli się na swojej połowie boiska i rozpoczęli od swobodnych podań i zabawy z piłkami. Trwało to 5 min. Nastepnie przeszli do rozgrzewki właściwej.

Minęło 5 min. rozgrzewki

Rozgrzewka właściwa

  • Swobodne przebieżki od linii końcowej do ok. 40 metra. Po dwóch dowolnych przebieżkach od trzeciej dołączyli różnego rodzaju wymachy rąk. Kolejny element podczas biegu to skłony do ziemi. Podczas szóstej przebieżki nastąpiło juz przyspieszenie do linii końcowej boiska.
  • Następnym elementem były 2 krótkie starty poprzedzone skipem A (wysoko kolana). Z powrotem, w stronę linii końcowej, równiez 2 krótkie starty poprzedzone kilkoma uderzeniami pięt o pośladki (skip C).
  • Kolejny etap to krok dostawny i bezpośrednie przejście do przeplatanki, na obie strony. Powrót do linii końcowej to szybsza przebieżka.
  • Po tym etapie nastąpiła krótka przerwa, podczas której zawodnicy uzupełniali płyny.


Minęło 10 min. rozgrzewki

  • Po krótkim odpoczynku zawodnicy ustawili sie wokół trenera przeprowadzającego rozgrzewkę i rozpoczęli część gimnastyczną: skłony, wymachy, krążenia tułowia, bioder.
  • Nastepnie krótka sekwencja w miejscu: odwodzenie nogi, przywodzenie i krótki start.
  • I znów przejście do skłonów, tym razem w szerokim rozkroku.
  • Skip C w miejscu, na drugi sygnał szybciej.
  • Rozciąganie – wspięcie na palce, ręce wysoko nad głową. Następnie stopa oparta na pięcie na podłożu, chwyt za palce. Skłony do ziemi, a później krótki skip A w miejscu. Kolejne ćwiczenie rozciągające pachwiny – przenoszenie ciężaru ciała z jednej nogi na drugą.
  • Przeskoki z nogi na nogę – 2-3 kroki w prawo i w lewo (do boku). I za moment trochę szybciej to samo.
  • Rozciąganie mięśni czworogłowych w parach.
  • Wybiegnięcie do linii środkowej boiska. Powrót do szesnastki trochę szybszym wybiegnięciem.
  • Przerwa na uzupełnienie płynów i rozdanie narzutek.


Minęło 15 min. rozgrzewki

  • Zawodnicy przeszli do wyznaczonego pola gry, ok. 30 x 30 m.
  • Swobodne zagrania w drużynach pięciosobowych. Każdy zawodnik wychodzi do podania, przyjmuje w biegu, prowadzi kilka metrów i odgrywa następnemu.
  • Następnie po zagraniu wybiegnięcie na wolne pole.
  • Inne sekwencje zagrań, wszystkie w ruchu.
  • Chwila rozluźnienia.


Minęło 20 min. rozgrzewki

  • Gra w wyznaczonym polu. Zawodnicy starali się grać na jeden kontakt. W wyjątkowych sytuacjach 2,3 kontakty. Stojący z boku trenerzy i zawodnicy rezerwowi błyskawicznie wprowadzali nowe piłki jeżeli ta, którą zawodnicy grali opuściła plac gry. Gra intensywna, bez żadnych przestojów. Przerwa po ok. 2 min.
  • Po krótkiej przerwie następna gra. Również w większości na 1 kontakt. Czas gry max. 1 min. Po krótkiej przerwie zawodnicy przeszli na linię końcową boiska.
  • 3 krótkie starty od linii końcowej do ok. połowy szesnastki. Następnie wybiegnięcie do linii środkowej boiska.
  • Ponowne wybiegnięcie od linii środkowej w kierunku szesnastki.


Minęło 25 min. rozgrzewki

  • Zawodnicy dobrali sie w pary i swodobnie zagrywali piłkę do siebie. Długie podania górą.
  • Część graczy przeszła już do strzałów na bramkę. Zagranie piłki z ok. 35 m do ustawionego przed szestnastką trenera, który odgrywa i strzał na bramkę bez przyjęcia. Część graczy wciąż podaje sobie piłkę.
  • Podwójne zagranie z klepki. Najpierw zagranie do ustawionego bliżej zawodnika, po jego odegraniu zagranie do trenera (który nadal znajduje sie przed szesnastką) i po jego odegraniu strzał.

 

 

  • Zawodnicy schodzą do szatni.


Minęło 30 min. rozgrzewki

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.