Zamknij okno

Prowadziłem jeden z lepszych treningów w sezonie. Przynajmniej tak mi się wydawało w trakcie. Wszystko było perfekcyjnie zaplanowane, zawodnicy wykonywali polecenia, przekazałem zawodnikom dużą ilość informacji techniczno-taktycznych, nie mieli oni również żadnych problemów z wykonaniem…

 

Trening dobiegł końca. Zadowolony ze swojej pracy, z dużą chęcią na dodatkowe podbudowanie swojego ego pozytywnymi komentarzami zawodników zaprosiłem ich do spotkania w grupie, żeby podsumować trening. Zacząłem od pytania – czy podobał wam się trening? Twierdzące odpowiedzi, punkt zaliczony. Przeszedłem dalej – czego się dziś nauczyliście? Zawodnicy popatrzyli się niepewnie po sobie, odpowiedzieli milczeniem. Parafrazowałem pytanie – co z dzisiejszego treningu zapamiętaliście? Cisza, później kilka komentarzy zupełnie niezwiązanych z zawartością treningu, nad którą według mnie pracowałem.

 

Dało mi to do myślenia. Często prowadzimy, według nas trenerów, udany, „fajny” trening, ale niekoniecznie oznacza to, że nasi zawodnicy nauczyli się czegoś nowego albo znacząco ulepszyli swoje umiejętności. Prowadzenie treningu a nauczanie zawodników to dwie różne kwestie, mimo że często idą w parze.

 

 

Jedną ze strategii, która może sprawić, że rozwój naszych zawodników przyspieszy, jest podporządkowanie treningu pod mniejszą grupę lub jednego zawodnika. Reszta dalej trenuje, dalej się uczy, ale nasza uwaga nie jest rozproszona. My, jako trenerzy, skupiamy się na konkretnym zawodniku (może być też mała grupa), któremu pomagamy się rozwijać. Jedną ze strategii, którą możemy użyć w celu indywidualizacji treningu pod konkretnych zawodników, są zasady gier (polecenia), których używamy. Poniżej znajdują się przykłady dla kilku założeń treningowych – ruchu bez piłki i podań/dryblingu.

 

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule „Indywidualizacja treningu drużynowego – praktyczne pomysły” opublikowanego w nr 3/2017 (22) czasopisma „Asystent Trenera”. W artykule m.in.:

  • Karty zadań indywidualnych.
  • Wyzwania indywidualne.
  • Podział boiska na strefy i przestrzenie.
  • Pozycje i formacje jako narzędzie do rozwoju.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”

Kalendarz wydarzeń

Pon Wt Sr Czw Pt Sb Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Międzynarodowy Konwent Football Academy otwarty dla wszystkich - 20 stycznia

2018-01-20

Fundacja Football Academy Group po raz pierwszy zaprasza trenerów niezrzeszonych w swoich strukturach na swój doroczny, międzynarodowy Konwent.

więcej...

Międzynarodowy Konwent Football Academy otwarty dla wszystkich - 21 stycznia

2018-01-21

Fundacja Football Academy Group po raz pierwszy zaprasza trenerów niezrzeszonych w swoich strukturach na swój doroczny, międzynarodowy Konwent.

więcej...

Football Conference Taktyka 2018

2018-01-27

Football Conference Taktyka 2018 to:

  • Największa dawka wiedzy z zakresu Taktyki
  • Eksperci przygotowania taktycznego - Lionel Rouxel (Reprezentacja Francji U-18), Colin Reid (FA - m.in West Ham United, Tottenham Hotspur)
  • Konferencja w przystępnej cenie na terenie AWF Warszawa

więcej...

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.