Zamknij okno

Nie ma żelaznej, absolutnie skutecznej metody przygotowania drużyny piłkarskiej do kolejnego meczu ligowego, która jest celem trwającego tydzień mikrocyklu. Oczywiście stosuję sprawdzone schematy, które wypracowałem w swojej zawodowej praktyce, lecz przebieg każdego następnego cyklu omawiam z całym swoim sztabem szkoleniowo-medycznym.

 

Konsultacja ze sztabem jest właśnie rzeczywistym, pierwszym elementem każdego mikrocyklu. Po niej zapada decyzja o ewentualnym zmniejszeniu lub zwiększeniu obciążeń treningowych. Ważnym elementem naszych ustaleń jest nie tylko aktualny stan fizyczny zawodników, ale również potencjał sportowy najbliższego przeciwnika. Po analizie wszystkich szczegółów decydujemy o kształcie obciążeń motorycznych i założeń techniczno-taktycznych najbliższego mikrocyklu (na potrzeby tego artykułu przyjmujemy poniedziałek jako dzień startowy).

 

Poniedziałek

W pierwszym dniu nowego cyklu organizujemy dwie jednostki treningowe. Skupiamy się przede wszystkim na aspektach motorycznych (szczegóły poniżej).

 

Przed pierwszymi zajęciami przeprowadzamy badania kinazy kreatynowej w celu indywidualizacji obciążeń treningowych.

 

Pierwszy trening (poranny) – kształtowanie szybkości plus trening funkcjonalny. Trening szybkościowy jest zmieniany w rytmie dwutygodniowym:

  • raz z piłkami,
  • raz w formie wyizolowanej.

 

Grupa bramkarzy (czterech w kadrze) podczas swoich zajęć wyizolowanych skupia się na kształtowaniu mocy w ćwiczeniach z piłkami w bramce.

 

 

 

Przed rozpoczęciem zajęć popołudniowych odbywa się pomeczowa analiza gry z udziałem zawodników. Omawiamy w niej ostatni mecz na podstawie zapisu video oraz informacji statystycznych. Staramy się wskazywać zachowania, które chcielibyśmy wykonywać lepiej i przytaczać rozwiązania, które są godne powielania w naszej grze (pozytywy).

 

Drugi trening (popołudniowy) – kształtowanie wytrzymałości specjalnej w formie małych gier zadaniowych. Założeniem gier jest, np. doskonalenie sytuacji 1 × 1 na małej przestrzeni oraz doskonalenie podania i przyjęcia piłki ze strzałem do bramki.

 

Bramkarze po rozgrzewce ogólnorozwojowej i ćwiczeniach wprowadzających z upadkiem uczestniczą w formach wszystkich gier zadaniowych z drużyną. Kształtują w nich wytrzymałość specjalną oraz doskonalą rozegranie piłki nogami na małej przestrzeni.

 

 

W trakcie obu jednostek treningowych pierwszego dnia mikrocyklu zawodnicy są monitorowani systemem Catapulta oraz PolarTeam System, w celu optymalizacji indywidualnych obciążeń treningowych. Dzięki temu w kolejnych dniach mikrocyklu mamy możliwość dostosowania obciążeń do możliwości piłkarzy.

 

Pozostałe dni mikrocyklu tygodniowego a także przykładowe środki treningowe stosowane przez sztab szkoleniowy ekstraklasowej Wisły Płock SA znajdziecie w artykule autorstwa Marcina Kaczmarka „Cykl treningowy Wisły Płock SA” opublikowanego w nr 5/2016 (18) czasopisma „Asystent Trenera”.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.