W poniższej tabeli przedstawiono wyniki 5 najlepszych chłopców sprawnych fizycznie i piłkarsko w danej drużynie 12-latków. Wyniki świadczą o tym, iż aby być bardzo dobrze sprawnym piłkarsko zawodnikiem, trzeba być także bardzo dobrym pod względem sprawności fizycznej.

Przedstawione poniżej ćwiczenie pochodzi z konspektu przedstawionego w nr 1/2019 (32) AT, którego tematem głównym był drybling. Dodatkowymi celami były: koordynacja i wysokie zaangażowanie zawodników.

Dyscyplina jest niezbędna, ale musi być wprowadzana w sposób przede wszystkim sensowny i sprawiedliwy. Dziecko musi zawsze wiedzieć, jakie są zasady i dlaczego dostało karę. Jestem w stanie wysnuć także tezę, że trenerzy wymuszający krzykiem i przesadną dyscypliną porządek na treningu są to trenerzy najsłabiej przygotowani do swojej pracy. I to nie tylko, jako trenerzy dzieci, ale także dorosłych drużyn.

Poniższe informacje przekazał nam trener Marek Papszun podczas zgrupowania RKS Raków Częstochowa, które odbyło się w Turcji, w lutym 2019 r. Pochodzą z artykułu „Na wypracowanie mechanizmów potrzebny jest czas” opublikowanego w nr 6/2018 (31) czasopisma „Asystent Trenera”.

Bez dwóch zdań, nauka i doskonalenie dryblingu jest jednym z priorytetów w najmłodszych grupach wiekowych. Poniżej propozycje takich gier pochodzące z artykułu „8 przykładowych gier 1 × 1 dla skrzatów i żaków”, którego autorem jest Jakub Śpiegowski (PNDD) opublikowanego w nr 5/2018 (30) AT.

W artykule autor, Piotr Borowski przedstawia autorski system pracy w kategorii U8, z którego korzysta w sezonie rozgrywkowym 2018/19. Dzieci z rocznika 2011 od tego właśnie sezonu wychodzą z etapu piłkarskich przedszkoli, co wiąże się z kilkoma zmianami szkoleniowymi…

Poniższe zasady pochodzą z relacji ze stażu trenerskiego w Realu Madryt, który na łamach 2 wydań „Asystenta Trenera” (łącznie aż 22 strony!) opisali Mirosław Kudlak i Łukasz Wróbel.

Jakub Śpiegowski, założyciel strony www.pilkanoznadladzieci.pl w pierwszych miesiącach pracy z najmłodszymi piłkarzami największy nacisk kładzie na naukę prowadzenia piłki. Jego zdaniem, od tego elementu należy rozpocząć piłkarską edukację.

W Akademii Piłkarskiej Reissa wszystkie zespoły starają się otwierać grę krótkim podaniami, nawet w przypadku wysokiego pressingu drużyny przeciwnej. Chodzi o to, aby zawodnicy uczyli się wychodzenia spod pressingu przeciwnika, szybko podejmowali decyzję, grali 1 × 1 w ataku oraz doskonalili dokładność podań i przyjęcie kierunkowe. Zawodnicy samodzielnie wybierają opcję wykonania pierwszego podania.

Poniżej przedstawiam 6, moim zdaniem, kluczowych punktów, które w bezpośredni sposób mogą wpłynąć na podniesienie jakości naszej pracy, zwiększenie frekwencji na zajęciach, a co za tym idzie przyczynią się do wzrostu poziomu umiejętności naszych podopiecznych, na czym chyba wszystkim nam zależy…

Newsletter