Zamknij okno

Treningi

Z moich obserwacji jako trenera dzieci wynika, że dużo zakłóceń do procesu szkolenia w klubach, zazwyczaj nieświadomie, wprowadzają rodzice naszych zawodników. Jedną z nieprawidłowości jest presja na wynik.

Prezentowane poniżej gry są realizowane w kategoriach U9/U10/U11. Główne punkty nauczania wymagane przy tej zawartości: zasada „piłka – ja – przeciwnik” (zawodnik musi być pomiędzy piłką a przeciwnikiem), prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika, ręka ugięta i oparta na tułowiu przeciwnika.

Indywidualne cele dla zawodników mogą być używane zarówno w treningu, jak i w meczu. Strategia ta oparta jest na wyznaczaniu zawodnikom celów, które skupiają się na ich indywidualnych potrzebach. Pozwala to na przykład na bardziej optymalny rozwój zawodnika potrzebującego pracy nad dryblingiem w małej grze skupionej na podaniach.

Przedstawiony poniżej trening odbył się w poniedziałek, 1 lutego 2016 r., o godz. 11. Został zaobserwowany podczas stażu, który odbył Tomasz Byszko, trener Lechii Gdańsk U19 wraz z trenerem Bałtyku Gdynia Mateuszem Szczepkowskim w dniach 31 stycznia – 5 lutego 2016 r.

Jedną z ważniejszych zasad w mojej pracy na boisku jest logistyka działań zawodników. Pod tym hasłem nie kryje się nic innego jak „wewnętrzne” zasady związane z kierunkami wykonywanych czynności: techniczno-taktycznych z piłką oraz motoryczno-taktycznych bez piłki.

Na temat treningu siłowego dzieci i młodzieży powstało wiele nieprawdziwych mitów. Jednym z nich, a zarazem tym najczęściej powielanym, jest stwierdzenie, że hamuje nasz wzrost. Było to poparte mitem, iż w trakcie obciążania młodego organizmu zewnętrznym bodźcem można uszkodzić chrząstkę nasadową na zakończeniach długich kości.

Wybrane poniżej 2 ćwiczenia zostały zaprezentowane przez Stefana Locha, pracującego w Red Bull Salzburg podczas 2. edycji IGCW (International Goalkeeper Coaching Workshop), które odbyły się 4–6 czerwca 2015 r. w Brzegu.

W większości przypadków, jako szkoleniowcy – koncentrujemy się głównie na grze ofensywnej, pomijając działania obronne swoich podopiecznych. Dlatego poniżej przedstawione zostały gry, których celem jest nauka działań obronnych na bazie współpracy z partnerami z drużyny.

Trening dla 4–5-latka odbywa się od początku do końca według określonej opowieści ruchowej (baśnie, bajki, środowisko lub życie codzienne). W jednostkę treningową wplecione są dostosowane elementy piłkarskie.

Przedstawiony poniżej trening odbył się we wtorek, 9 czerwca 2015 r. w mikrocyklu, w którym mecz odbywał się w niedzielę, 14 czerwca. Doskonalony był atak pozycyjny z naciskiem na kontrolowane wprowadzanie piłki do strefy ataku.

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.