{jcomments on}Dobrze jest mieć taki sposób prowadzenia treningu, aby zawodnicy myśleli o tym co robią, a nie tylko mechanicznie powtarzali wskazówki trenera. Czasem zamiast zwykłej rozgrzewki warto przeprowadzić grę, która łączy w sobie zabawę, elementy fitness oraz doskonalenie umiejętności czysto piłkarskich.

Rozgrzewka ta pomoże Ci dobrze przygotować swoich graczy do meczu lub treningu. Kładzie nacisk na kontrolowanie piłki i zmiany kierunku jej prowadzenia. Wymaga to określonych umiejętności i dużej koncentracji od wszystkich Twoich zawodników, aby mogli wykonywać ćwiczenie bez utraty panowania nad piłką.{jcomments on}

Ogólne zasady gry są przygotowane dla dzieci w wieku 8-10 lat, ale przy wprowadzeniu drobnych modyfikacji można ją stosować zarówno dla młodszych roczników, jak i tych bardziej zaawansowanych technicznie.{jcomments on}

Dobre przygotowanie fizyczne oraz taktyczne drużyn to nie wszystko. Dużą rolę odgrywa również tzw. technika użytkowa graczy. Utrzymywanie się przy piłce, wygrywanie pojedynków 1 na 1 często czyni właśnie tę różnicę, dzięki której można wytworzyć przewagę i zakończyć daną akcję bramką, a cały mecz zwycięstwem.{jcomments on}

Poniższe ćwiczenie nadesłał nasz Czytelnik, pan Dariusz Tysper. Należy je stosować przede wszystkim z młodymi zawodnikami. Oprócz akcentu skierowanego na strzał, ważniejszy jest ten biegowy, aby doskonalić poprawne przemieszczenie się, efektywne i szybkie, bez żadnych zbędnych przyruchów i błędów.{jcomments on}

Co prawda Argentyna nie osiągnęła na mistrzostwach świata w RPA wyniku, jaki wszyscy się spodziewali, ale nie oznacza to, że jest to słaba drużyna. Często grali z polotem, a ich technika użytkowa i utrzymywanie się przy piłce to wciąż wzór dla innych (no może z wyjątkiem Hiszpanii…). Ćwiczenie można stosować dla grup wiekowych od lat 12.{jcomments on}

Poniższa zabawa pozwala doskonalić celność podań i przy okazji sprawia młodym zawodnikom mnóstwo radości. Po przeprowadzaniu takiej gry na pewno nie będziesz się musiał martwić o frekwencję na najbliższym treningu.{jcomments on}

{jcomments on}Przed rozpoczęciem treningu należy przeprowadzić rozgrzewkę uwzględniającą specyficzne umiejętności i charakter zajęć danych zawodników. Najczęściej bramkarze rozgrzewają się oddzielnie. W poniższym ćwiczeniu znajdziesz elementy rozgrzewki zarówno dla zawodników z pola jak i swoich bramkarzy. Możesz je stosować w grupach wiekowych od 9 lat.

Często zdarza się w młodzieżowych drużynach, jak i zespołach seniorskich niższych lig, że atakują wciąż tą samą stroną. Dlatego warto skorzystać z poniższej gry, która pomoże Ci w doskonaleniu szybkiej zmiany kierunku ataku i przegrania piłki z jednego skrzydła na drugie. Grę możesz stosować z grupami w wieku od 12 lat.{jcomments on}

Na pewno spotkałeś się w swojej karierze trenerskiej z napastnikami, którzy byli bardzo groźni dla przeciwnika, gdy na pełnej szybkości atakowali jego bramkę po prostopadłym zagraniu. Jednak mieli pewne problemy, gdy byli ustawieni tyłem do atakowanej bramki i czekali z piłką przy nodze na wsparcie w postaci nadbiegających partnerów. Poniższa sesja treningowa pozwoli doskonalić u Twoich zawodników technikę zastawiania się i osłaniania piłki przed przeciwnikiem. Pomoże również rozwijać ich siłę i budować pewność potrzebną do utrzymywania się przy piłce.{jcomments on}

Newsletter