{jcomments on}Przed rozpoczęciem treningu należy przeprowadzić rozgrzewkę uwzględniającą specyficzne umiejętności i charakter zajęć danych zawodników. Najczęściej bramkarze rozgrzewają się oddzielnie. W poniższym ćwiczeniu znajdziesz elementy rozgrzewki zarówno dla zawodników z pola jak i swoich bramkarzy. Możesz je stosować w grupach wiekowych od 9 lat.

{jcomments on}

 

Jest to bardzo proste ćwiczenie, które bramkarz wykonuje bez pomocy partnera. Dzięki niemu pracuje on nad kształtowaniem reakcji, pierwszym krokiem i rzucaniem się do piłki.

 

{jcomments on}Nauczenie młodego golkipera przyjmowania prawidłowej postawy bramkarskiej jest podstawową i pierwszą czynnością, jaką powinien opanować. Odpowiednie ustawienie ciała (nóg, rąk, tułowia czy głowy) jest punktem wyjścia do skutecznej interwencji, bez względu na to, czy jest to strzał, dośrodkowanie czy inne zagranie.

{jcomments on}Przeprowadzenie tego ćwiczenia jest wybitnym środowiskiem dla bramkarzy, aby nauczyć się radzić sobie w sytuacjach 1 na 1. Stwarza możliwość trenowania i nauki m.in. skracania kąta, obrony strzałów, blokowania, odbioru piłki, a także przygotowania fizycznego.

{jcomments on}Rzeczą, która odróżnia świetnych bramkarzy od tych przeciętnych wcale nie jest to, że są oni skłonni do wykonania nieprawdopodobnej obrony (parady). Najlepsi bramkarze potrafią zapobiec wielu strzałom zanim zostaną one oddane na bramkę…

{jcomments on}Przedstawione poniżej ćwiczenie pozwala w luźniejszy, zabawny sposób doskonalić pracę nóg i szybkość bramkarza.

{jcomments on}Wielu ekspertów twierdzi, że dobry bramkarz to nawet 50% wartości drużyny. I trudno się z nimi nie zgodzić, bo jak golkiper nie wpuści bramki w meczu to drużyna zdobędzie co najmniej jeden punkt. Wielu światowej klasy trenerów uważa, ze drużynę należy budować od pozycji bramkarza. Jakie zatem walory powinien mieć bramkarz kompletny?

{jcomments on}Kolejne ćwiczenie doskonalące pracę nóg bramkarza i technikę obrony strzału. Ćwiczenie jest dosyć intensywne, więc należy wykonywać kilka serii zakończonych pełnym wypoczynkiem.

{jcomments on}W ćwiczeniu bierze udział jednorazowo 2 bramkarzy. Pracują oni nad szybkością pracy nóg, a także udoskonalają szybkość rąk i chwyt piłki. Do przeprowadzenia ćwiczenia będziesz potrzebował 4 pachołki i co najmniej 4 zawodników z piłkami.

{jcomments on}Poniżej przedstawiliśmy proste do wykonania ćwiczenie, dzięki któremu możesz popracować ze swoim bramkarzem nad odpowiednią pracą nóg przy atakowaniu piłki. Do wykonania tego ćwiczenia będziesz potrzebował 2 pachołki, 2 piłki i 2 zawodników (oprócz bramkarza oczywiście).

Newsletter