Małe gry zadaniowe to kompleksowa forma treningu piłkarskiego. W doskonały sposób pozwala nam kształtować zdolności motoryczne, cechy mentalne czy elementy techniczno-taktyczne. Poprzez zadania, które stawiamy naszym zawodnikom, rozwijamy ich kreatywność, decyzyjność czy pewność siebie.

Proponowane ćwiczenie jest doskonałym połączeniem rozwoju aspektów technicznych i przygotowania kondycyjnego. Dedykowane jest młodszym grupom wiekowym ale przy odpowiednich modyfikacjach można je stosować w każdym zespole. Z punktu widzenia przygotowania fizycznego celem ćwiczenia jest doskonalenie krótkich sprintów z piłką przy nodze.

Proste ćwiczenie doskonalące wywieranie presji przez obrońców na atakujących a także atakowanie na szybkości. Ćwiczenie ma formę małej gry interwałowej. Zawodnicy ciężko pracują – napastnicy starają się przeprowadzić swój atak jak najszybciej, a obrońcy dobrze współpracować w obronie, grając w mniejszości.

W poniższym ćwiczeniu pracujemy nad sprawnością fizyczną, pracą nóg oraz kończeniem akcji strzałem.

Trening indywidualny (pod pozycje) ma na celu doskonalenie zdolności i umiejętności piłkarza oraz eliminowanie błędów, które po skorygowaniu przyczynią się do podnoszenia jego skuteczności w grze. Powinien uwzględniać doskonalenie zadań treningowych wynikających z aktualnego stanu wytrenowania, posiadanych umiejętności i zajmowanej pozycji na boisku.

Pressing niski, średni lub wysoki stanowią równe i pełnoprawne środki obrony zespołowej, a jedyna różnica leży w podejściu do kwestii inicjatywy w grze. Im wyżej (dalej od własnej bramki) dany zespół się broni, tym szybciej chce piłkę odebrać przeciwnikowi i prowadzić grę wg własnych zasad. Poniżej przedstawiono rozgrzewkę do wykorzystania podczas treningu doskonalącego przejście z ataku do obrony i odwrotnie.

Kluczowe w poniższym ćwiczeniu jest wytwarzanie wolnej przestrzeni, obrócenie się, ściągnięcie obrońcy do środka, aby wytworzyć miejsce dla biegnącego na obieg partnera.

W tym ćwiczeniu kluczowe jest wymuszenie zagrania piłki do obrońcy i natychmiastowe podejście do wysokiego pressingu.

To ćwiczenie bazuje na współzawodnictwie i wciągającej grze polegającej na prowadzeniu piłki, w której pracujemy nas szybkością. Element ten może byś stosowany do wygrywania pojedynków szybkościowych w sytuacjach z piłką i bez piłki. Aspekt techniczny ćwiczenia opiera się na dobrym prowadzeniu piłki, umiejętności panowania nad nią.

Za pomocą poniższego ćwiczenia możemy rozwijać moc anaerobową wykorzystując do tego jeden z wariantów sytuacji 1 × 1. Organizacja ćwiczenia zachęca zawodników do dryblingu, oddawania strzałów i zmiany kierunku z maksymalną intensywnością.

Newsletter