Zamknij okno

Ćwiczenia treningowe

Atak pozycyjny jest jedną z form atakowania zespołowego. Stanowi kombinację ofensywną, w której udział bierze kilku zawodników poruszających się w okolicach praktycznej możliwości zdobycia bramki, a podań piłki jest stosunkowo dużo (więcej niż 4).

W ostatnim okresie swojej pracy (Żalgiris Wilno – przyp. red.) miałem do czynienia z sytuacją, w której zmuszony byłem najczęściej do przygotowywania zespołu do prowadzenia gry w ataku pozycyjnym. Zespoły przeciwne stosowały głęboką i bardzo często zmasowaną obronę strefową. Najlepszym, najbardziej skutecznym rozwiązaniem pozwalającym na zdobywanie przestrzeni i rozbijanie bloku obronnego jest najprostsze „podanie prostopadłe”.

Zaprezentowana poniżej kombinacja podań zastosowana w grze na utrzymanie w posiadaniu piłki 6 (+5) × 6 pozwala doskonalić grę w ataku w wąskich przestrzeniach.

Małe gry zadaniowe to kompleksowa forma treningu piłkarskiego. W doskonały sposób pozwala nam kształtować zdolności motoryczne, cechy mentalne czy elementy techniczno-taktyczne. Poprzez zadania, które stawiamy naszym zawodnikom, rozwijamy ich kreatywność, decyzyjność czy pewność siebie.

Proponowane ćwiczenie jest doskonałym połączeniem rozwoju aspektów technicznych i przygotowania kondycyjnego. Dedykowane jest młodszym grupom wiekowym ale przy odpowiednich modyfikacjach można je stosować w każdym zespole. Z punktu widzenia przygotowania fizycznego celem ćwiczenia jest doskonalenie krótkich sprintów z piłką przy nodze.

Proste ćwiczenie doskonalące wywieranie presji przez obrońców na atakujących a także atakowanie na szybkości. Ćwiczenie ma formę małej gry interwałowej. Zawodnicy ciężko pracują – napastnicy starają się przeprowadzić swój atak jak najszybciej, a obrońcy dobrze współpracować w obronie, grając w mniejszości.

W poniższym ćwiczeniu pracujemy nad sprawnością fizyczną, pracą nóg oraz kończeniem akcji strzałem.

Trening indywidualny (pod pozycje) ma na celu doskonalenie zdolności i umiejętności piłkarza oraz eliminowanie błędów, które po skorygowaniu przyczynią się do podnoszenia jego skuteczności w grze. Powinien uwzględniać doskonalenie zadań treningowych wynikających z aktualnego stanu wytrenowania, posiadanych umiejętności i zajmowanej pozycji na boisku.

Pressing niski, średni lub wysoki stanowią równe i pełnoprawne środki obrony zespołowej, a jedyna różnica leży w podejściu do kwestii inicjatywy w grze. Im wyżej (dalej od własnej bramki) dany zespół się broni, tym szybciej chce piłkę odebrać przeciwnikowi i prowadzić grę wg własnych zasad. Poniżej przedstawiono rozgrzewkę do wykorzystania podczas treningu doskonalącego przejście z ataku do obrony i odwrotnie.

Kluczowe w poniższym ćwiczeniu jest wytwarzanie wolnej przestrzeni, obrócenie się, ściągnięcie obrońcy do środka, aby wytworzyć miejsce dla biegnącego na obieg partnera.

Kalendarz wydarzeń

Pon Wt Sr Czw Pt Sb Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kursokonferencja Lubuskiego ZPN

2017-11-19

Wydział Szkolenia Lubuskiego Związku Piłki Nożnej ma zaszczyt zaprosić na kursokonferencję dla trenerów, instruktorów piłki nożnej, która odbędzie się 19 listopada 2017 r. w Krośnie Odrzańskim k/Zielonej Góry.

więcej...

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017

2017-11-25

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017 to:

  • Największa dawka wiedzy z zakresu przygotowania mentalnego
  • Eksperci przygotowania mentalnego - Maria Ruiz de Ona (Athletic Bilbao), Paweł Habrat (KGHM Zagłębie Lubin), Łukasz Panfil (Wyższa Szkoła Zarządzania i Coachingu), Marek Śledź (Raków Częstochowa)
  • Konferencja w przystępnej cenie i w samym centrum Warszawy

więcej...

Konferencja szkoleniowa w Koninie

2017-11-26

Wielkopolski Związek Piłki Nożnej oraz Koniński Okręgowy Związek Piłki Nożnej we współpracy z Klubem Uczelnianym AZS oraz Wydziałem Kultury Fizycznej i Ochrony Zdrowia PWSZZ w Koninie organizują Konferencje Szkoleniową dla trenerów.

więcej...

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.