Zamknij okno

Ćwiczenia treningowe

Poniższe ćwiczenie pozwoli kształtować zachowania dwójki obrońców w konfrontacji z dwójką napastników. Również w sytuacjach, gdy obrońcy nie są prawidłowo ustawieni, na przykład w warunkach meczowych ma to miejsce, gdy nastąpiła strata piłki podczas jej wyprowadzania z linii obronnej. Wtedy obrońcy muszą błyskawicznie się zorganizować i przeciwstawić napastnikom.

Tematem tego ćwiczenia jest zakończenie akcji strzałem w sytuacji, gdy napastnicy są w przewadze z obrońcą 2 na 1. Jednakże przestrzeń, w której ma być przeprowadzona akcja jest dosyć mocno ograniczona, co utrudni zadanie atakującym.

Jeden z naszych Czytelników, pan Mateusz Kaczor, absolwent studiów magisterskich wychowania fizycznego krakowskiej AWF oraz trener piłkarskich zespołów młodzieżowych od lat interesuje się problemem szkolenia młodych zawodników piłki nożnej. Pragnie podzielić się swoimi przemyśleniami oraz autorskimi ćwiczeniami z zakresu szkolenia młodych zawodników. Poniżej omówienie 2 form ćwiczeń wiązanej oraz kompleksowej wraz z przykładowymi ćwiczeniami kontroli nad piłką
oraz grą 1 na 1.

Poniższe ćwiczenia to pomysł na trening utrzymywany w bardzo wysokim tempie. Wykonywane są 3 osobowych grupach, w których jeden zawodnik jest podającym, a pozostali rywalizują w pojedynkach 1 na 1. Pamiętajmy, że pojedynki 1 na 1 zdarzają się podczas meczu na całym boisku dlatego zawsze warto je ćwiczyć. Dodatkowo dzięki nim zawodnicy myślą zarówno o atakowaniu, jak i obronie. Przed tak intensywnym ćwiczeniem konieczna będzie dobra rozgrzewka.

Przy ustawieniu z jednym napastnikiem niezbędne jest włączanie się pomocników do ataku i ich częsta wymiana pozycjami z zawodnikiem z pierwszej linii. Celem poniższego prostego schematu jest wyprowadzenie środkowego pomocnika atakującego z drugiej linii do pozycji strzałowej.

Przeczytałem ostatnio w książce „Kowal. Prawdziwa historia”, że podczas treningów prowadzonych przez Janusza Wójcika napastnicy oddawali mnóstwo strzałów na treningach. Dzięki temu piłka wpadała do bramki na meczach, gdyż napastnicy czuli się pewnie i podejmowali dobre decyzje. Warto zastosować poniższy wariant, który wszechstronnie doskonali kończenie akcji przez atakującego.{jcomments on}

W tym ćwiczeniu zawodnik z piłką musi ją ochraniać i nie dać jej sobie odebrać rywalowi. Biorąc pod uwagę fakt, iż każdy zawodnik ma inne warunki fizyczne i umiejętności gwarantuje to, że wszystkie pojedynki będą różne i będą doskonałą nauką dla poszczególnych graczy. {jcomments on}

Autorem tej rozgrzewki jest Jon Moreno Martinem, trener akademii piłkarskiej Athletic Bilbao. Każdy jej element przeprowadzany jest z piłką, a dodatkowo podczas tej rozgrzewki wykorzystywane są techniczne i taktyczne aspekty realnego meczu.{jcomments on}

Dobrze jest, gdy trenowany element niezwłocznie jest wprowadzany w życie podczas gry. Utrwala to wśród zawodników doskonalone zachowania i pozwala zobaczyć ich skutek w warunkach meczowych. Poniższe ćwiczenie treningowe pozwoli doskonalić współpracę obrońców podczas treningu piłki nożnej.{jcomments on}

Poniższa rozgrzewka doskonale przygotowuje zawodników psychicznie i mentalnie do meczu lub treningu. Pozwala zadbać o to, aby do meczu lub zajęć przystąpili właściwie skoncentrowani.{jcomments on}

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.