Zamknij okno

Poniższe ćwiczenia to pomysł na trening utrzymywany w bardzo wysokim tempie. Wykonywane są 3 osobowych grupach, w których jeden zawodnik jest podającym, a pozostali rywalizują w pojedynkach 1 na 1. Pamiętajmy, że pojedynki 1 na 1 zdarzają się podczas meczu na całym boisku dlatego zawsze warto je ćwiczyć. Dodatkowo dzięki nim zawodnicy myślą zarówno o atakowaniu, jak i obronie. Przed tak intensywnym ćwiczeniem konieczna będzie dobra rozgrzewka.

 {jcomments on}

Organizacja i przebieg

  • Ustawienie zawodników podczas ćwiczenia można zaobserwować na rysunku nr 1. Podający gracz ustawia się na zewnątrz pola gry i musi mieć kilka piłek, aby można było utrzymać wysokie tempo ćwiczenia. Dwóch ćwiczących znajduje się w boisku o wymiarach 20 m na 15 m z dwiema małymi bramkami ustawionymi na krótszych bokach.

 

Rysunek 1. ( kliknij aby powiększyć )

 

  • Grę rozpoczyna podający zagrywając piłkę bezpośrednio pomiędzy ćwiczących. Ich zadaniem jest walka o piłkę. Zawodnik który ją przejmie stara się dryblingiem uwolnić od przeciwnika i wykreować wolną przestrzeń do oddania strzału na bramkę i zdobycia gola.

 

Rysunek 2. ( kliknij aby powiększyć )

 

  • Zawodnicy nie są przypisani do jakiejkolwiek z bramek, a więc po przejęciu piłki mogą oddać strzał do którejkolwiek z nich. Dzięki temu buduje to ich świadomość otoczenia, kreatywność i wprowadzanie w błąd broniącego przeciwnika robiąc ruch w stronę jednej z bramek, a następnie szybko odwracając się w stronę przeciwnej.
  • Ponieważ jest wiele możliwości na zdobycie bramki należy rozegrać 7 rund z udziałem tych samych ćwiczących zawodników.
  • W momencie gdy piłka trafia do bramki bądź opuszcza pole gry podający niezwłocznie zagrywa nową. Musi jednak pamiętać, aby zawsze zagrywać piłkę dokładnie pomiędzy uczestniczących w grze zawodników w strefie, w której znajdują się w momencie zagrania.

 

 

Rysunek 3. ( kliknij aby powiększyć )

 

  • Powyższe reguły są gwarancją utrzymywania bardzo wysokiego tempa ćwiczenia.
  • Zwycięzca ćwiczenia zostaje na boisku, a przegrany staje się podającym.
  • Trzeba pamiętać o tym, aby przed każdym kolejnym ćwiczeniem pozbierać piłki, aby podający miał ich taką ilość, która wystarczy do płynnego przeprowadzenia 7 rund.
  • Intensywność ćwiczenia można modyfikować i dopasować do poziomu wytrenowania graczy. Można również do tego celu użyć poniższych modyfikacji. Najważniejsze, aby gracze byli w stanie wykonać ćwiczenie w wysokim tempie.

 

Modyfikacje

 

Podający – rzuca górną piłkę za każdym razem lub zagrywa ją w wolne miejsce na boisku (przeciwne do tego, gdzie w danym momencie znajdują się ćwiczący gracze).

 

Kierunek – ćwiczący zawodnicy mają przypisane bramki, czyli wiedzą, którą bramkę mają atakować w przypadku wywalczenia piłki, a której bronić, gdy to przeciwnik zdobędzie futbolówkę.

 

Liczba zawodników – można dodać po jednym ćwiczącym tak, aby ćwiczenie odbywało się w konfiguracji 2 na 2.

 

 

Kalendarz wydarzeń

Pon Wt Sr Czw Pt Sb Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kursokonferencja Lubuskiego ZPN

2017-11-19

Wydział Szkolenia Lubuskiego Związku Piłki Nożnej ma zaszczyt zaprosić na kursokonferencję dla trenerów, instruktorów piłki nożnej, która odbędzie się 19 listopada 2017 r. w Krośnie Odrzańskim k/Zielonej Góry.

więcej...

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017

2017-11-25

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017 to:

  • Największa dawka wiedzy z zakresu przygotowania mentalnego
  • Eksperci przygotowania mentalnego - Maria Ruiz de Ona (Athletic Bilbao), Paweł Habrat (KGHM Zagłębie Lubin), Łukasz Panfil (Wyższa Szkoła Zarządzania i Coachingu), Marek Śledź (Raków Częstochowa)
  • Konferencja w przystępnej cenie i w samym centrum Warszawy

więcej...

Konferencja szkoleniowa w Koninie

2017-11-26

Wielkopolski Związek Piłki Nożnej oraz Koniński Okręgowy Związek Piłki Nożnej we współpracy z Klubem Uczelnianym AZS oraz Wydziałem Kultury Fizycznej i Ochrony Zdrowia PWSZZ w Koninie organizują Konferencje Szkoleniową dla trenerów.

więcej...

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.