Zamknij okno

Za pomocą poniższego ćwiczenia możemy rozwijać moc anaerobową wykorzystując do tego jeden z wariantów sytuacji 1 × 1. Organizacja ćwiczenia zachęca zawodników do dryblingu, oddawania strzałów i zmiany kierunku z maksymalną intensywnością.

{jcomments on}

 

Organizacja i przebieg:

  • Pole gry to 30 × 40 m. Potrzebujemy jeszcze bramki, 4 pachołków i 3 znaczników.
  • Z pachołków ustawiamy 2 bramki o szerokości 4 m każda.
  • Natomiast odległości pomiędzy znacznikami to ok. 8 – 12 m.
  • Wyznaczamy 1 obrońcę, który ustawia się przy znaczniku pomiędzy bramkami wyznaczonymi z pachołków. Przy środkowym znaczniku miejsce zajmuje następny zawodnik, a pozostali z piłkami ustawiają się w rzędzie za znacznikiem zlokalizowanym najdalej od dużej bramki.
  • Ćwiczenie rozpoczyna zawodnik z piłką. Podaje ją do gracza ustawionego przy środkowym znaczniku i wtedy uaktywnia się obrońca.
  • Zadaniem atakującego jest przeprowadzenie piłki przez jedną z małych bramek, a następnie zdobycie bramki. Obrońca stara się mu w tym przeszkodzić.
  • Jeżeli obrońca przejmie piłkę podaje ją do pierwszego zawodnika z rzędu ustawionego przy najdalszym od bramki znaczniku.
  • Gdy napastnikowi uda się przeprowadzić piłkę przez małą bramkę obrońca może nadal podążać za nim do strefy strzału i wciąż starać się uniemożliwić mu zdobycie bramki.
  • Obaj gracze liczą sobie punkty (napastnik za zdobycie bramki, obrońca za odebranie piłki i dokładnie jej zagranie do pierwszego zawodnika ustawionego w rzędzie).

 

 

 

Czas trwania:

  • Każdy pojedynek powinien trwać nie dłużej niż 6 s.
  • Ćwiczenie należy powtórzyć 4–6 razy w 1–2 seriach.
  • Odpoczynek pomiędzy powtórzeniami to 1 min, natomiast przerwa między seriami to 4 min.
  • Ćwiczenie powinno być wykonywane przez zawodników na 100% (tętno powyżej 180).

 

Modyfikacje:

  • Zmiana szerokości i położenia małych bramek.
  • Zmiana pozycji wyjściowych.
  • Zróżnicowanie rodzaju i odległości podania.
  • Dodanie drugiej bramki, aby obrońca po przechwycie piłki również starał się zdobyć gola.

Kalendarz wydarzeń

Pon Wt Sr Czw Pt Sb Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kursokonferencja Lubuskiego ZPN

2017-11-19

Wydział Szkolenia Lubuskiego Związku Piłki Nożnej ma zaszczyt zaprosić na kursokonferencję dla trenerów, instruktorów piłki nożnej, która odbędzie się 19 listopada 2017 r. w Krośnie Odrzańskim k/Zielonej Góry.

więcej...

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017

2017-11-25

Football Conference Przygotowanie Mentalne 2017 to:

  • Największa dawka wiedzy z zakresu przygotowania mentalnego
  • Eksperci przygotowania mentalnego - Maria Ruiz de Ona (Athletic Bilbao), Paweł Habrat (KGHM Zagłębie Lubin), Łukasz Panfil (Wyższa Szkoła Zarządzania i Coachingu), Marek Śledź (Raków Częstochowa)
  • Konferencja w przystępnej cenie i w samym centrum Warszawy

więcej...

Konferencja szkoleniowa w Koninie

2017-11-26

Wielkopolski Związek Piłki Nożnej oraz Koniński Okręgowy Związek Piłki Nożnej we współpracy z Klubem Uczelnianym AZS oraz Wydziałem Kultury Fizycznej i Ochrony Zdrowia PWSZZ w Koninie organizują Konferencje Szkoleniową dla trenerów.

więcej...

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.