Tym razem proponujemy zabawną rozgrzewkę, w której zawodnicy pracują nad przyspieszeniem i szybkością reakcji, która może się przydać w warunkach meczowych.{jcomments on}

 

 

Organizacja i przebieg


  • Na początku zawodnicy dobierają się lub są dobierani w pary, ustawiają się w odległości ok. 1 metra od siebie. Ręce mają trzymać wzdłuż tułowia.
  • Po zewnętrznej stronie każdego z zawodników ustawiony jest pachołek treningowy w odległości 2–3 metrów.
  • Przed zawodnikami staje trener ustawiony twarzą do nich.

 

 

Rysunek 1.

 

  • Jest to prosta gra w berka.
  • Jeden z zawodników zostaje oznaczony kolorem niebieskim, a drugi czerwonym. Oczywiście oznaczenia mogą być dowolnie, wszystko zależy od inwencji trenera.
  • Na hasło wypowiedziane przez trenera, przykładowo: „niebieski”, zawodnik oznaczony tym kolorem ma za zadanie dotknąć swojego partnera, zanim ten dotknie swojego pachołka. Czyli na hasło „niebieski”, zawodnik czerwony startuje do swojego pachołka, a zawodnik niebieski usiłuje go dotknąć, zanim tamten dotknie pachołka.
  • Jeżeli zawodnik czerwony dotknie pachołka zanim zostanie dotknięty przez zawodnika niebieskiego to zdobywa punkt. Analogicznie, jeżeli niebieski dotknie czerwonego wcześniej, to on zdobywa punkt.

 

 

Rysunek 2.

 

  • Oczywiście, jeżeli trener wypowie hasło „czerwony” sytuacja odwraca się.

 

 

Rysunek 3.

 

  • Kluczowe w tej zabawie jest to, aby zmieniać kolejność haseł, żeby zawodnicy nie mogli spodziewać się, który kolor zostanie wypowiedziany. Można dla zmylenia graczy wprowadzić inny kolor, którego się nie spodziewają i nie będą wiedzieli jak zareagować np. zielony. Można również wskazać ręką kierunek, a wywołać hasło dla drugiego kierunku.
  • Zabawę można przeprowadzać jednocześnie dla całej drużyny. Oczywiście liczba biorących w niej udział graczy musi być parzysta. W tym celu stawia się ich w 2 liniach.

 

 

Rysunek 4.

 

  • Trener wypowiada hasło i wszyscy reagują w tym samym czasie.
  • Dzięki temu rozgrzewka staje się jeszcze zabawniejsza, bo jeśli któryś z zawodników popełni błąd, bo prawdopodobne jest, że gracz ustawiony za nim zasugeruje się jego pomyłką i również wystartuje w złym kierunku.

 

Modyfikacja


  • Można dodać więcej ruchu w tej zabawie. W tym celu pierwsza para najpierw wykonuje 10 metrowy start w kierunku trenera .
  • W momencie, gdy znajdują się już w linii pachołków trener wypowiada hasło i wtedy ma miejsce zabawa opisana wcześniej.

 

 

Rysunek 5.

 

Cele


Jest to forma dynamicznej zabawy na bazie współzawodnictwa, z której zawodnicy będą mieli mnóstwo frajdy, a przy okazji będą pracować nad przemieszczaniem się, szybkim myśleniem i reakcją oraz komunikacją.

 

Tekst opracowany na podstawie materiałów uzyskanych z www.wordlclasscoaching.com