Opóźnianie akcji ofensywnej przeciwnika jest jednym ze sposobów obrony. Uzyskany czas pozwala na powrót na swoje pozycje pozostałych defensorów. Musisz wytłumaczyć swoim zawodnikom, że czasem celem jaki chcesz osiągnąć nie jest odebranie piłki przeciwnikowi za wszelką cenę, tylko spowolnienie jego ataku.{jcomments on}  

 

Podstawowe wskazówki dla zawodnika przed rozpoczęciem ćwiczenia


  • Pozostań w takiej odległości od napastnika, abyś mógł go dotknąć.
  • Ustaw się pomiędzy napastnikiem a swoją bramką.
  • Bądź zwrócony lekko bokiem do atakującego zawodnika.
  • Obniż środek ciężkości ciała uginając nogi w kolanach.
  • Utrzymuj równowagę i poruszaj się na palcach.
  • Obserwuj piłkę.
  • Nie wchodź w linię biegu napastnika.
  • Spychaj atakującego w bok od bramki, do jego gorszej nogi, w stronę linii bocznej lub końcowej boiska.

 

Organizacja ćwiczenia


  • Wyznacz pole o wymiarach 10 x 20 metrów.
  • Do przeprowadzenia ćwiczenia będziesz potrzebował 1 piłkę i 3 zawodników w każdym wyznaczonym polu.

 

Wykonanie ćwiczenia


  • Obrońca, stojąc w odległości ok. 10 metrów od napastnika ustawionego twarzą do niego zagrywa mu piłkę.
  • Napastnik próbuje rozwiązać sytuację na 2 sposoby: ograć obrońcę lub zagrać piłkę do zawodnika ustawionego za plecami obrońcy.
  • Obrońca ma zadanie odebranie piłki lub wykopanie jej poza obszar ćwiczenia albo opóźnienie ataku przez 5 sekund.

 

 

Rysunek 1.

 

Wykorzystanie ćwiczenia w grze


  • Przeprowadź grę 4 x 4 z wykorzystaniem bramki wraz z bramkarzem.
  • Zawodnicy są ustawieni w linii w swoich zespołach, a grę rozpoczynają przed polem karnym po jednym z każdej drużyny.
  • Każdy zawodnik musi przeprowadzić atak 1 x 1.
  • Po przeprowadzonej akcji obrońca wraca na koniec swojego rzędu, a atakujący staje się obrońcą i czeka na atak kolejnego przeciwnika.
  • Napastnik zdobywa punkt strzelając bramkę, podczas gdy obrońca punktuje odbierając piłkę napastnikowi, wybijając ją poza pole karne lub powstrzymując atak przez co najmniej 5 sekund.

 

 

Rysunek 2. 

 

 

Rysunek 3.

 

 

Animacja