Poniższe zasady pochodzą z relacji ze stażu trenerskiego w Realu Madryt, który na łamach 2 wydań „Asystenta Trenera” (łącznie aż 22 strony!) opisali Mirosław Kudlak i Łukasz Wróbel.

Trenerzy pracujący w Akademii kładą nacisk, aby drużyny Realu Madryt były „rozpoznawalne” podczas meczu i treningu. To znaczy, że każda drużyna ma grać w takim samym stylu. Wpaja się zawodnikom, aby zawsze zajął na boisku dobrą pozycję, wiedział, jak zaatakować i bronić, biorąc pod uwagę położenie piłki, w którym momencie właściwie się ustawić i ocenić odległość od przeciwnika, aby móc podjąć dobrą decyzję. Uczy się szukać wolnego zawodnika, który jest blisko i daleko, przewidywać, być użytecznym w grze we wszystkich fazach gry oraz dryblować zawsze w odpowiednim czasie i miejscu.

  1. PRZESTRZENIE: mieć dobrą pozycję i przestrzeń do gry. Wiedzieć, jak ją tworzyć, zajmować i atakować – zarówno względem piłki, kolegów z drużyny, jak i rywali.
  2. ODLEGŁOŚCI: tworzenie linii podania oraz podejmowanie decyzji.
  3. PRZEWAGA: liczebna, pozycyjna i jakościowa (nie zawsze przewaga liczebna to przewaga jakościowa).
  4. SZUKANIE WOLNYCH ZAWODNIKÓW: tych blisko i daleko, naszych i rywali.
  5. NATYCHMIASTOWOŚĆ (Czas): umiejętność interpretacji gry i wykonywanie czynności w odpowiednim czasie (podejmowanie decyzji).
  6. RÓWNOWAGA I ANTYCYPACJA: „Zawsze być użytecznym w grze”. Przewidywać w każdej z faz (np. stoper w fazie ataku swojej drużyny przewiduje, kiedy może pomóc w ataku, a także kiedy może nastąpić ewentualna strata).
  7. DRYBLING: zawsze w odpowiednich strefach („Nieważne jest jak dryblujesz, ale KIEDY i GDZIE”).

Powyższy fragment pochodzi z artykułu „Relacja ze stażu trenerskiego w Realu Madryt. Część II”, którego autorami są Mirosław Kudla i Łukasz Wróbel.

W artykule znajdziecie opisane m.in.:

  • cele Akademii Realu Madryt;
  • skauting;
  • rolę psychologa;
  • przykładową intensywność, treść i periodyzację mikrocyklu treningowego w danej kategorii wiekowej

a także przykładowe konspekty treningowe:

  • Real Madrid Castilla (II drużyna);
  • Real Madrid U19;
  • Real Madrid U17

Artykuł został opublikowany w nr 4/2018 (29) czasopisma „Asystent Trenera”.

W części I, opublikowanej w nr 2/2018 (27) czasopisma „Asystent Trenera” przedstawiona została filozofia działania klubu, struktura organizacyjna Akademii, infrastruktura, przykładowe zasady panujące w drużynie juniora młodszego (Juvenil B), ogólny profil zawodnika, trenera i drużyn oraz przykładowe konspekty zespołów U8, U17 i U19.

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”