Zamknij okno

W poniższym ćwiczeniu zawodnik przyjmuje zagraną do niego piłkę, a następnie podaje ją dalej i wykonuje start. Dzięki tym krótkim startom po wykonaniu podania pracujemy nad wytrzymałością tlenową zawodników.

{jcomments on}

 

Organizacja i przebieg

Wyznacz z czapeczek kwadrat o boku 15 m.W każdym kwadracie ćwiczy 3 zawodników posiadających jedną piłkę.

 

Rysunek nr 1

 

Zawodnik posiadający piłkę zagrywa ją do partnera ustawionego na wprost niego i startuje za podaniem.Gracz, do którego zostało skierowane podanie, przyjmuje piłkę wewnętrzną częścią prawej stopy w kierunku wolnej czapeczki, a następnie przyspiesza z piłką przy nodze w jej kierunku.

 

Rysunek nr 2

 

Po dobiegnięciu z piłką do wolnej czapeczki ćwiczący zagrywa ją do kolejnego partnera i oczywiście startuje za podaniem.I dalej kontynuujemy to ćwiczenie wg podanego wyżej schematu.

 

Rysunek nr 3

 

 

Aby ćwiczenie spełniło swoje zadanie piłka musi być zagrywana szybko i dokładnie wprost do nogi kolejnego partnera. Pierwszy kontakt (przyjęcie) od razu musi być w kierunku następnej czapeczki.Po zagraniu piłki zawodnik przemieszcza się za nią, do następnej czapeczki sprintem.Ćwiczenie może trwać 4 minuty, po czym odwracamy kierunek i zawodnicy teraz przyjmują lewą stopą.

 

Założenia treningowe

 

Zwracaj baczną uwagę na dobrą technikę podania.Bardzo ważne jest właściwe ustawienie ciała podczas oczekiwania na podanie. Zawodnik musi być przygotowany na to, że przyjmie piłkę od razu w kierunku następnej czapeczki.

 

Modyfikacje

 

Ćwiczenie rozpoczynamy w takiej samej konfiguracji jak wcześniej.Różnica jest taka, że zawodnik, do którego jest skierowane podanie, odgrywa na jeden kontakt piłkę w kierunku podającego lekko do środka kwadratu, po czym startuje do wolnej czapeczki.

 

Rysunek nr 4

 

Rozpoczynający ćwiczenie dobiega do odegranej piłki i zagrywa ją do czapeczki, do której dobiegł drugi ćwiczący.

 

Rysunek nr 5

 

 

Również po upływie 4 minut zawodnicy odwracają kierunek zagrań.Aby zmaksymalizować korzyści płynące z tego ćwiczenia zachęcaj zawodników do grania na jeden kontakt.

 

Założenia treningowe

 

Zwracaj uwagę zawodnikom, aby właściwie dobierali siłę podania. Jeżeli będą zagrywali piłkę zbyt mocno znacząco utrudni to prawidłowy przebieg ćwiczenia.Zawsze zwracaj uwagę na właściwą technikę podania.

Już dziś zamów!!!

 

 

 

 

Newsletter

Chcesz być informowany o każdym nowym artykule, jaki pojawi się na stronie?

Zapisz się na bezpłatny serwis e-mail!

 





Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta i odżywki

Kontuzje i zapobieganie

Psychologia

copyright 2009-2015 © asystent-trenera
projekt i wykonanie: bal-comp.pl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.