{jcomments on}Kształtowanie wytrzymałości dzieci w wieku 11 lat to temat złożony. W różnych krajach inaczej podchodzi się do tego zagadnienia. Odmienne są metody i szkoły kształtowania wytrzymałości. Różny jest także czas, w którym trenerzy rozpoczynają pracę nad tym elementem u dzieci.

Często w trakcie meczów napastnicy otrzymują piłkę w momencie, gdy są zwróceni tyłem do atakowanej bramki. Nie zawsze muszą próbować odwrócić się z piłką w celu oddania strzału. Czasem lepiej jest, gdy ruszą w stronę podającego piłkę, odegrają ją „z klepy" i dopiero wtedy odwrócą się i wbiegną za plecy obrońców w oczekiwaniu na prostopadłe zagranie.{jcomments on}

Celem opisanej poniżej małej gry jest doskonalenie przede wszystkim ruchu bez piłki zawodników. Dodatkowo zawodnicy pracują nad precyzją podań, a także współpracą i komunikacją.{jcomments on}

Umiejętność oddawania strzałów z obu nóg daje Twoim napastnikom przewagę pod bramką, bo gdy są na dogodnej pozycji do oddania strzału, nie muszą przekładać piłki na lepszą nogę. Przeegzaminuj więc technikę strzału swoich napastników. Kilkukrotne wykonanie tego ćwiczenia i trafienie w bramkę sprawi, że wykonujący je napastnicy nabiorą zaufania do swoich umiejętności i uwierzą w powodzenie strzałów, nawet tych oddanych tą słabszą nogą.{jcomments on}

Warto pamiętać o tym, że dobre przyjęcie piłki z jednoczesnym zgubieniem obrońcy pozwala uzyskać więcej czasu na ocenę sytuacji i wykonanie następnego zagrania, niezależnie czy jest to strzał, czy podanie. Poniższe ćwiczenie doskonali tę umiejętność.{jcomments on}

{jcomments on}Boca Juniors to drużyna występująca w argentyńskiej Primera Division, czyli odpowiedniku polskiej Ekstraklasy. Mając na uwadze częste narzekania polskich zawodników na stosowane w naszym kraju treningi stacyjne warto zerknąć jak robią to argentyńscy trenerzy, słynący z tego, ze prowadzone przez nich drużyny grają z finezją i polotem, a gracze dysponują wyśmienitą techniką.

 W tym ćwiczeniu napastnik ma atakować bramkę z różnych kątów, po ograniu (zgubieniu) obrońcy. Ćwiczący napastnicy muszą błyskawicznie zareagować na wezwanie i starać się jak najszybciej oddać strzał na bramkę.{jcomments on}

Niektórzy trenerzy powiadają: „Jeśli coś nie wydarzy się w meczu, nie ćwicz tego na treningu". Dlatego wykonywanie poniższego prostego ćwiczenia na pewno przyda się w warunkach meczowych. Może ono być zaadaptowane do ćwiczenia zarówno defensywy jak i ofensywy oraz przejścia od jednej do drugiej.{jcomments on}

{jcomments on}Aalesunds FK to drużyna norweskiej Tippeligaen (odpowiednik polskiej ekstraklasy). Pięć poniższych ćwiczeń ma służyć doskonaleniu techniki i czasu przemieszczania się po boisku poszczególnych zawodników.

{jcomments on}Przez większą część ubiegłego wieku sportowcy i fizjolodzy uważali, że za zmęczenie w czasie bardzo intensywnego treningu odpowiedzialny jest kwas mlekowy, będący efektem ubocznym metabolizmu mięśni. Dziś jednak ten pogląd wydaje się znacznie mniej popularny...

Newsletter