Celem opisanej poniżej małej gry jest doskonalenie przede wszystkim ruchu bez piłki zawodników. Dodatkowo zawodnicy pracują nad precyzją podań, a także współpracą i komunikacją.{jcomments on}

Umiejętność oddawania strzałów z obu nóg daje Twoim napastnikom przewagę pod bramką, bo gdy są na dogodnej pozycji do oddania strzału, nie muszą przekładać piłki na lepszą nogę. Przeegzaminuj więc technikę strzału swoich napastników. Kilkukrotne wykonanie tego ćwiczenia i trafienie w bramkę sprawi, że wykonujący je napastnicy nabiorą zaufania do swoich umiejętności i uwierzą w powodzenie strzałów, nawet tych oddanych tą słabszą nogą.{jcomments on}

Warto pamiętać o tym, że dobre przyjęcie piłki z jednoczesnym zgubieniem obrońcy pozwala uzyskać więcej czasu na ocenę sytuacji i wykonanie następnego zagrania, niezależnie czy jest to strzał, czy podanie. Poniższe ćwiczenie doskonali tę umiejętność.{jcomments on}

{jcomments on}Boca Juniors to drużyna występująca w argentyńskiej Primera Division, czyli odpowiedniku polskiej Ekstraklasy. Mając na uwadze częste narzekania polskich zawodników na stosowane w naszym kraju treningi stacyjne warto zerknąć jak robią to argentyńscy trenerzy, słynący z tego, ze prowadzone przez nich drużyny grają z finezją i polotem, a gracze dysponują wyśmienitą techniką.

 W tym ćwiczeniu napastnik ma atakować bramkę z różnych kątów, po ograniu (zgubieniu) obrońcy. Ćwiczący napastnicy muszą błyskawicznie zareagować na wezwanie i starać się jak najszybciej oddać strzał na bramkę.{jcomments on}

Niektórzy trenerzy powiadają: „Jeśli coś nie wydarzy się w meczu, nie ćwicz tego na treningu". Dlatego wykonywanie poniższego prostego ćwiczenia na pewno przyda się w warunkach meczowych. Może ono być zaadaptowane do ćwiczenia zarówno defensywy jak i ofensywy oraz przejścia od jednej do drugiej.{jcomments on}

{jcomments on}Aalesunds FK to drużyna norweskiej Tippeligaen (odpowiednik polskiej ekstraklasy). Pięć poniższych ćwiczeń ma służyć doskonaleniu techniki i czasu przemieszczania się po boisku poszczególnych zawodników.

{jcomments on}Przez większą część ubiegłego wieku sportowcy i fizjolodzy uważali, że za zmęczenie w czasie bardzo intensywnego treningu odpowiedzialny jest kwas mlekowy, będący efektem ubocznym metabolizmu mięśni. Dziś jednak ten pogląd wydaje się znacznie mniej popularny...

{jcomments on}Współczesny futbol jest dużo szybszy w stosunku do tego sprzed kilku lat. Aby jednak Twoja drużyna była w stanie szybko operować piłką jej poszczególni zawodnicy muszą posiadać dobre umiejętności techniczne. Nie zaniedbuj zatem tego elementu w treningu! Poniżej znajdziesz przykładowe ćwiczenia z takiego treningu w klubie Juventus Turyn. Materiały wykorzystane w tym artykule pochodzą z www.worldclasscoaching.com.

{jcomments on}Niestety zdarza się trenerom szkolącym grupy młodzieżowe ignorowanie rozgrzewek przed ćwiczeniami treningowymi. Dzieci bardzo często pytają i proszą, czy nie można by pominąć rozgrzewki i przejść od razu do zadań treningowych. Nie zgadzaj się na to i upewniaj, że zawsze rozgrzewają się przed zajęciami treningowymi oraz przed meczami!

Newsletter